Kliendiandmete töötlemise põhimõtted
Käesolev dokument määratleb Rahva Raamat AS-i käsutuses olevate kliendiandmete töötlemise, selle eesmärgid, koosseisu ning salastatuse.
Kes on kliendiandmete töötleja?
Kliendiandmete vastutav töötleja on Rahva Raamat AS (registrikood 10421903) asukohaga Telliskivi tn 60/2, 10412 Tallinn.
Kliendiandmete volitatud töötlejad on:
Postiteenuse osutajad, selleks et tellitud kaup kliendile kätte toimetada;
Reklaamiteenuse pakkujad, sh sotsiaalmeedia teenuse osutajad, kellele edastame vaid neid andmeid, mis on vajalikud selleks, et teavitada klienti uutest toodetest ja kampaaniatest ning analüüsida klientide käitumist e-poes;
Infotehnoloogilist tuge pakkuvad ettevõtted, selleks et tagada Rahva Raamat AS-i e-poe ja teiste IT-lahenduste toimimine ning arendamine.
Kes on klient?
Isik, kes on astunud Rahva Raamat AS-iga lepingulisesse suhtesse.
Mis on kliendiandmed?
Kliendiandmed on igasugune info, mis on Rahva Raamat AS-ile oma kliendi kohta teada (nt kliendi nimi, isikukood, kontaktandmed, tehingute andmed).
Mis on kliendiandmete töötlemine?
Kliendiandmete töötlemine on igasugune kliendiandmetega tehtav toiming (sh kliendiandmete kogumine, salvestamine, korrastamine, säilitamine, muutmine, avalikustamine, juurdepääsu võimaldamine kliendiandmetele, päringute ja väljavõtete tegemine, kasutamine, edastamine, ristkasutamine, ühendamine, sulgemine, kustutamine ja hävitamine).
Töödeldavate kliendiandmete koosseis:
Rahva Raamat AS võib koguda järgmiseid andmeid:
Mobiilirakenduses parema kasutajakogemuse saamiseks töötleb Rahva Raamat AS järgnevaid andmeid:
Seaduses sätestatud alustel on Rahva Raamat AS-il õigus töödelda kliendiandmeid, mida ei ole käesolevas dokumendis nimetatud.
Milline on kliendiandmete töötlemise eesmärk ja õiguslik alus?
Rahva Raamat AS töötleb kliendiandmeid selleks, et:
osutada lisateenuseid, viia läbi kliendirahulolu-uuringuid, turuanalüüse ja teha statistikat, mis põhineb:
kaitsta oma rikutud või vaidlustatud õigusi (nt andmete edastamine kohtule), mis põhineb:
täita õigusnormidest tulenevaid kohustusi (nt andmete edastamine uurimisasutusele), mis põhineb:
Millistel juhtudel Rahva Raamat AS avaldab kliendiandmeid?
Kliendiandmed on salajased, neid ei väljastata ja neile ei võimaldata Kolmandate isikute ligipääsu ilma kliendi eelneva nõusolekuta, v.a seadustes ettenähtud juhtudel.
Postitusfirmadega ja telefoniküsitluse teenust osutavate firmadega on Rahva Raamat AS sõlminud lepingud edastatava teabe konfidentsiaalse kasutamise kohta.
Kes on Kolmas isik?
Kolmas isik on füüsiline või juriidiline isik, kes ei ole klient ega kliendiandmete töötleja.
Kus töödeldakse kliendiandmeid?
Üldjuhul töödeldakse kliendiandmeid Euroopa Liidu ja Euroopa Majanduspiirkonna (EL/EMP) piires, kuid mõningatel juhtudel need edastatakse ja töödeldakse riikides, mis asuvad väljaspool ELi/EMPi.
Kliendiandmete edastamine ja töötlemine väljaspool ELi/EMPi võib toimuda eeldusel, et on olemas õiguslik alus, nt juriidilise kohustuse täitmine või kliendi nõusolek, ning rakendatakse asjakohaseid kaitsemeetmeid.
Asjakohane kaitsemeede on:
Pöördumise korral saab klient täpsemat infot kliendiandmete edastamise kohta väljaspool ELi/EMPi asuvatesse riikidesse.
Kuidas kasutab Rahva Raamat AS kliendiandmeid teenuste pakkumisel?
Rahva Raamat AS saadab klientidele Rahva Raamat AS-i pakkumisi. Samuti edastatakse klientidele pakkumisi, mille on teinud Rahva Raamat AS-i poolt hoolikalt välja valitud koostööpartnerid. Koostööpartner ei saa oma kasutusse kliendiandmeid, kui klient ei ole väljendanud konkreetset huvi koostööpartneri kauba või teenuse vastu.
Kuidas kasutab Rahva Raamat AS profiilianalüüsi personaalsete pakkumiste tegemiseks?
Profiilianalüüs on kliendiandmete automaatne töötlemine, mida kasutatakse kliendi teatud isikuomaduste hindamiseks. Näiteks selleks, et analüüsida või prognoosida isiku majanduslikku olukorda, isiklikke eelistusi, huvisid, elukohta. Profiilianalüüsi kasutatakse turunduse eesmärgil, mis põhineb Rahva Raamat AS-i õigustatud huvil, lepingu täitmisel või kliendi nõusolekul.
Rahva Raamat AS võib kliendiandmeid töödelda digitaalsete teenuste kasutajakogemuse parandamiseks, näiteks teenuste vaadete kohandamine kasutatavale seadmele ja kliendile personaalsete pakkumiste loomine (välja arvatud juhul, kui klient on otseturundusest loobunud). Selline turundus võib põhineda sellel, milliseid teenuseid ja kuidas klient kasutab ning kuidas klient Rahva Raamat AS-i mobiilirakenduses navigeerib.
Tuginedes Rahva Raamat AS-i õigustatud huvile, tagab Rahva Raamat AS profiilianalüüsil põhinevate personaalsete pakkumiste tegemise ja turundamisega eraisikutest klientide mugava e-poe keskkonna kasutamise.
Millised on kliendi õigused?
Kliendil on seoses kliendiandmete töötlemisega alljärgnevad õigused:
Kuidas muuta oma kliendiandmeid ja taotleda nende töötlemise lõpetamist?
Kliendil on õigus tutvuda oma kliendiandmetega e-posti epood@rahvararaamat.ee vahendusel või telefoni (+372) 612 0172 kaudu. Kui kliendiandmed on muutunud või muul põhjusel ebaõiged, peab klient sellest teatama e-posti epood@rahvaraamat.ee vahendusel või telefonil (+372) 612 0172.
Kliendil on õigus nõuda oma andmete töötlemise lõpetamist ja/või kogutud andmete kustutamist, kui vastav õigus tuleneb isikuandmete kaitse seadust või muust õigusaktist.
Kui kaua kliendiandmeid säilitatakse?
Kliendiandmeid ei töödelda kauem kui vajalik. Säilitamise periood võib põhineda lepingutel kliendiga, Rahva Raamat AS-i õigustatud huvil või kohaldataval õigusel (nt raamatupidamisega seotud seadused, või aegumistähtajaga seotud seadused, muu eraõigus).
Kust saab täiendavat infot kliendiandmete töötlemise kohta?
Kui soovite oma kliendiandmete töötlemise kohta põhjalikumat selgitust, helistage meie klienditoe telefonil (+372) 612 0172 või kirjutage e-posti aadressil epood@rahvaraamat.ee. Vastame teie kirjadele ja kõnedele tööpäeviti kell 09.00-17.00.